Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

Powyżej plakat informacyjny dotyczący Weekendu Pszczelarskiego w Fab Lab Łódź. Autorzy plakatu: Fundacja Cohabitat i Fab Lab Łódź. Źródło plakatu: scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1476356_10152164583798408_941117280_n.jpg

wydarzenie pszczelarskie weekend pszczelarski warsztaty pszczelarskie styczeń 2014 2014 Fab Lab Łódź Cohabitat Dariusz Adler

Fab Lab Łódź oraz Fundacja Cohabitat organizują po raz kolejny weekend pszczelarski! Pod czujnym okiem pana Dariusza Adlera uczestnicy warsztatów sami zbudują ul wielkopolski i dowiedzą się jak krok po kroku założyć pasiekę.
W Polsce brakuje młodych pszczelarzy z sercem i zacięciem do tematu. Ten unikatowy zawód i umiejętności są niezbędnym elementem funkcjonowania ekosystemów i uprawy żywności. Dając dom pszczołom na swojej działce w sadzie czy ogrodzie realnie wpływa się na prawidłowe funkcjonowanie lokalnych ekosystemów, zaś uczestnicząc w warszatatach pszczelarskich w ramach weekendu pszczelarskiego w Fab Lab Łódź można poznać specyfikę pracy pszczelarza oraz otrzymać dokumentację technologiczną budowania ula.
Zobacz o co chodzi:

oraz zapoznaj się z relacją z poprzedniej edycji: Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódz - relacja z wydarzenia

Program weekendu pszczelarskiego w Fab Lab Łódź:
18 Styczeń 2014 r. - "Sami budujemy ul wielkopolski"

9:00 - 10:30 Wstęp projektowy i teoretyczny budowania ula wielkopolskiego
10:30 - 11:00 Przygotowanie stanowisk pracy, instrukcje BHP, a następnie krótka przerwa na kawę
11:15 - 15:00 Konstruowanie uli wielkopolskich z półnadstawką
15:00 - 16:00 Przerwa obiadowa
16:00 - 19:00 Kontynuacja budowania uli

19 Styczeń 2014 r. - "Jak założyć własną pasiekę krok po kroku"

10:00 - 15:00 Kontynuacja i ukończenie prac konstrukcyjnych uli
15:00 - 16:00 Przerwa obiadowa
16:00 - 16:30 Przygotowanie sali do szkolenia "Jak założyć własną pasiekę krok po kroku"
16:30 - 19:00 Szkolenie i wykład " Jak założyć własną pasiekę krok po kroku" z przerwą w trakcie szkolenia
19:00 - 20:00 Otwarty panel dyskusyjny, posiłek oraz dystrybucja miodu i świec

Warunkiem uczestnictwa w warsztatach jest obowiązkowa rejestracja
tutaj: http://bitly.com/Weekend_Pszczelarski oraz dokonanie opłaty w wysokości 200 zł od osoby na dane wskazane przez organizatorów po dokonaniu rejestracji.
Słów kilka o prowadzącym:
inż. Dariusz Adler. Pszczelarstwem zajmuje się od lat 70-tych ubiegłego wieku. Obecnie prowadzi specjalistyczne gospodarstwo pszczelarskie "Stara Barć". Gospodarzy w 120 ulach wielkopolskich, w systemie gospodarki intensywnej (wędrownej), hobby genetyka owadów użytkowych, hoduje matki pszczele, uczestniczy w spotkaniach klubu dyskusyjnego w kole nr 1 w Łodzi dzieląc się poznaną wiedzą z zakresu pszczół. Pracował w strukturach koła i WZP.

Dla korzystających z Facebooka zostało przygotowane wydarzenie, w którym organizatorzy na bieżąco informują uczestników o przygotowaniach do warsztatów. https://www.facebook.com/events/601647486565774/?fref=ts

Zapraszamy do szybkiej decyzji gdyż liczba miejsc ograniczona!

Liczba wyświetleń artykułu: 4226

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk

2013-12-28 17:53:25

Szkoda, że w Łodzi... Skorzystałbym chętnie jakby odbywały się w Krakowie!

michal1972

2014-01-04 12:10:23

Program wydaje się bardzo ciekawy. Jako pszczelarz z dużym doświadczeniem nie potrzebuję się na warsztaty wybierać ale na pewno mogę to zasugerować osobom, które z pszczelarstwem albo nie miały albo mają niewiele wspólnego. Nic tak nie pomoże Wam w "karierze" pszczelarza jak zdobycie wiedzy od doświadczonego i znanego w branży pana Adlera.

mlody_pszczelarz

2014-01-06 19:57:50

a sa jeszcze miejsca?