Odkryto nowe wirusy zagrażające pszczołom

pszczelarstwo w Polsce zdrowie pszczół wirusy przyczyny chorób pszczół

Naukowcy odkryli obecność nowych 27 wirusów atakujących pszczoły. Międzynarodowy zespół naukowców bada ich wpływ na zainfekowane owady i wynikające z tego zagrożenia dla całej populacji. Wyniki będą pomocne w opracowaniu strategii zapobiegania rozprzestrzeniania się patogenów wśród pszczół.

Jak informuje Rzeczpospolita, analiza przeprowadzona przez badaczy niemal podwoiła liczbę znanych do tej pory wirusów pszczół. Naukowcy pobrali próbki DNA i RNA od 12 gatunków pszczół z dziewięciu krajów na świecie i za pomocą nowych technik badawczych udało im się wyselekcjonować wszystkie obecne w nich wirusy. Badacze przyznają, że jest to jedynie wierzchołek góry lodowej w kontekście nieznanych człowiekowi patogenów, jednak już taka wiedza, będzie pożyteczna przy pracach nad powstrzymaniem upadku populacji.

Naukowcy badają aktualnie wpływ nowo odkrytych wirusów na organizm pszczoły. Nie wszystkie z nich,bowiem muszą stanowić zagrożenie dla owadów, niektóre z nich mogą natomiast wywoływać objawy jedynie w określonych warunkach. Przeanalizowanie wszystkich wariantów jest znaczące nie tylko z uwagi na ochronę owadów, ale również z uwagi na inne populacje oraz uprawy roślin.

Rzeczpospolita, Wirusy niszczą pszczele roje, http://www.rp.pl/Ekologia/180629324-Wirusy-niszcza-pszczele-roje.html, Data publikacji: 2018.06.28, Data odczytu: 2018.06.30

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.