Odkryto nowe wirusy zagrażające pszczołom

pszczelarstwo w Polsce zdrowie pszczół wirusy przyczyny chorób pszczół

Naukowcy odkryli obecność nowych 27 wirusów atakujących pszczoły. Międzynarodowy zespół naukowców bada ich wpływ na zainfekowane owady i wynikające z tego zagrożenia dla całej populacji. Wyniki będą pomocne w opracowaniu strategii zapobiegania rozprzestrzeniania się patogenów wśród pszczół.

Jak informuje Rzeczpospolita, analiza przeprowadzona przez badaczy niemal podwoiła liczbę znanych do tej pory wirusów pszczół. Naukowcy pobrali próbki DNA i RNA od 12 gatunków pszczół z dziewięciu krajów na świecie i za pomocą nowych technik badawczych udało im się wyselekcjonować wszystkie obecne w nich wirusy. Badacze przyznają, że jest to jedynie wierzchołek góry lodowej w kontekście nieznanych człowiekowi patogenów, jednak już taka wiedza, będzie pożyteczna przy pracach nad powstrzymaniem upadku populacji.

Naukowcy badają aktualnie wpływ nowo odkrytych wirusów na organizm pszczoły. Nie wszystkie z nich,bowiem muszą stanowić zagrożenie dla owadów, niektóre z nich mogą natomiast wywoływać objawy jedynie w określonych warunkach. Przeanalizowanie wszystkich wariantów jest znaczące nie tylko z uwagi na ochronę owadów, ale również z uwagi na inne populacje oraz uprawy roślin.

Rzeczpospolita, Wirusy niszczą pszczele roje, http://www.rp.pl/Ekologia/180629324-Wirusy-niszcza-pszczele-roje.html, Data publikacji: 2018.06.28, Data odczytu: 2018.06.30

Anna Celińska

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Budowa pszczoły miodnej - budowa zewnętrzna

Zakładanie pasieki a działalność nadzorowana przez inspekcję weterynaryjną

Jak umyć wirówkę do miodu (miodarkę)?

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Oficjalny partner merytoryczny

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (ang. FAO), to instytucja, której celem jest m.in. polepszanie wytwarzania, wymiany i dystrybucji produktów rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa, podnoszenie poziomu wyżywienia narodów, popieranie zawierania porozumień w sprawie międzynarodowego handlu produktami rolnymi oraz udzielanie pomocy technicznej.

Działanie antyoksydacyjne (aktywność antybakteryjna) miodu

Kontrola jakości miodu

Właściwości i zastosowanie miodu

Mirka Lenarcik

Autorka tekstów oraz bloga mirosixgotuje.blox.pl

Ukończyła archeologię i anglistykę we Wrocławiu oraz studia doktoranckie w Niemczech. Oprócz gotowania największa pasja to kultura Iranu oraz historia.

Chałka z szafranem i miodem

Chleb z szafranem i miodem

Kapusta czerwona z porto

Ewa Jarosz

autor przepisów kulinarnych i bloga dietetykwstolicy.blogspot.com

Dietetyk medyczny, blogerka kulinarna i amator fotografii. Uczy swoich pacjentów jak utrzymać zasady racjonalnego odżywiania czerpiąc przyjemność z jedzenia. Zaraża optymizmem i zdrowym podejściem do życia.

Ciasto jogurtowo-miodowe z cynamonem