Poławiacz pyłku

Na zdjęciu: poławiacz pyłku. Źródło: Bartnicy.pl

pyłek poławiacz pyłku obnóża pyłkowe poławiacz obnóży pyłkowych ul Bartnicy.pl

Uniwersalna konstrukcja poławiacza pozwala na zamontowanie go na każdym ulu. Jego budowa jest przemyślana tak, aby efektywnie pozyskiwać obnóża pyłkowe nie zakłócając zbytnio pracy pszczołom.

Nawet w trakcie sporego oblotu pszczoły w sposób swobodny mogą wychodzić i wchodzić całą szerokością wlotka. Wsuwana płytka do pozyskiwania pyłku posiada na całej powierzchni otwory 5mm. W razie potrzeby można ją wysunąć jednym ruchem. Szuflada, do której opada pyłek,  jest obita od spodu stalową ocynkowaną siatką. Szufladkę wysuwa się do przodu, więc poławiacz montowany może być na ulach które stoją obok siebie na ławach.

Cała konstrukcja wykonana jest z wysokiej klasy drewna świerkowego bez wypadniętych lub luźnych sęków. Daszek poławiacza wykonany jest ze sklejki. Wymiary poławiacza to: 40cm x 17cm x 10,5cm (długość x wysokość x głębokość). Całość prosta do zamontowania. Poławiacz posiada otwory dla trutni, tak aby mogły opuścić ul. Szeroka powierzchnia lądowiska pomaga w dotarciu do ula pszczołom, które mają problemy z trafieniem do ula ze względu na obciążenie pyłkiem lub podmuchy wiatru.

Więcej zdjęć naszych produktów można zobaczyć w galerii: Sprzęt pszczelarski firmy Bartnicy.pl

Zobacz również:

Pyłek kwiatowy - skład, właściwości, stosowanie i dawkowanie

Pyłek kwiatowy a pyłek pszczeli

Metody poławiania pyłku pszczelego

Przedwylotkowy poławiacz pyłku - sprzęt pszczelarski

Poławiacz powałkowy – zalety i wady

Liczba wyświetleń artykułu: 13474

Luiza Dawidowicz

Luiza Dawidowicz

Autorka publikacji

Doktorantka na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Absolwentka kierunków: ochrona środowiska na UAM w Poznaniu oraz ogrodnictwo na UP w Poznaniu. Interesuje się projektowaniem ogrodów, urządzaniem i pielęgnacją zieleni, a także rewitalizacją zdegradowanych obszarów. W swoim działaniu łączy wiedzę zdobytą na obu kierunkach studiów z zamiłowaniem artystycznym oraz florystycznym. Uwielbia rośliny, zwierzęta, pracę w ogrodzie, podróże bliskie i dalekie. Działa w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Ogrodnictwa w Poznaniu, w którym pełni funkcję wiceprezesa Sekcji Florystycznej.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 2.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 1.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 3.

Ciasto orzechowe z miodem

Pieczone owoce z miodem i płatkami owsianymi

Gruszkowo-jabłkowy mus szarlotkowy