Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski – etykieta

Na zdjęciu: słoiki z miodem manuka. Źródło zdjęcia: nutritionwarehouse.com.au/upload/image/WS_ManukaHoney_Family.jpg

marketing pszczelarski etykieta na słoik z miodem funkcje etykiety

Marketing pszczelarski – etykieta

Etykieta jest jednym z ważnych elementów marketingu pszczelarskiego. Dobrze skonstruowana może zachęcić klienta do zakupu, natomiast kompletnie zaniedbana – wręcz przeciwnie.

Wygląd etykiety oraz informacje w niej zawarte są istotne w przypadku niemal wszystkich produktów spożywczych. W przypadku miodu tym bardziej, że powinna spełniać też funkcje edukacyjną. Spożycie miodu w naszym kraju nadal jest niewielkie w porównaniu do innych krajów europejskich, dlatego warto zachęcać klientów do zakupów i spożycia na wiele różnych sposobów. W przypadku etykiety doskonale sprawdzi się chwytliwe hasło, które będzie kojarzyło miód z produktem o nie tylko wyjątkowych właściwościach smakowych, ale też o unikalnych wartościach zdrowotnych. Na każdym rodzaju miodu warto też napisać kilka słów o jego specjalnym przeznaczeniu.

Aby etykieta spełniła swoje funkcje marketingowe i zwiększyła sprzedaż producentowi, powinna zawierać wyraźne informacje, skąd pochodzi kupiony miód – chodzi nie tylko o region, ale też o nazwę i dane adresowe pasieki. W nowoczesnym marketingu nie obejdzie się bez adresu strony internetowej oraz adresu mailowego. Ułatwi to konsumentowi odnalezienie produktu w przypadku, gdy nabędzie miód na okazjonalnie odbywającym się targu czy festynie.

Choć młodzi pszczelarze doskonale zdają sobie sprawy z marketingowego i sprzedażowego znaczenia etykiety produktu, starsi producenci miodu wychodzą z założenia, że nie liczy się opakowanie, a przede wszystkim produkt. Jest to założenie, które w wielu przypadkach nie pozwala przebić się na rynku miodom o naprawdę wybitnych walorach smakowych i jakościowych.

Zobacz również:

Etykiety na słoikach z miodem

Marketing pszczelarski - opakowanie miodu

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5871

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Gotowe syropy inwertowane - podział

Jak zbudować ul Dadanta? - poddasze, dennica, nadstawka i daszek

Bartnictwo w Polsce - zawód bartnika i produkt bartniczy

Ewelina Rękawek

Ewelina Rękawek

Autorka przepisów kulinarnych i bloga pysznewege.com

Copywriter z zawodu, górołaz i kucharka z zamiłowania, wegetarianka z przekonania.

Amarantusowe batoniki z miodem

Tofu smażone w ziołach z miodem

Pierniczki z miodem na święta - wersja 1

Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Warszawie

Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Warszawie

Partner serwisu

Organizacja pszczelarska działająca na terenie województwa mazowieckiego, zrzeszająca okoliczne koła pszczelarzy. Związek dba o edukację pszczelarzy zapraszając do Dyskusyjnego Klubu Pszczelarza ciekawych wykładowców, a poprzez swoje działania umożliwia członkom kół zaopatrzenie w matki, leki i sprzęt pszczelarski.

Tadeusz Kaczkowski

Tadeusz Kaczkowski

Autor artykułów

Urodziłem się na Podolu. Jestem synem pszczelarza. Prowadzę własną pasiekę od 60 lat.

Trutowienie matek pszczelich