Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Na zdjęciu: opakowanie miodu. Źródło obrazka: hami-eu.com/assets/images/products/38_thumb.jpg

marketing pszczelarski opakowanie miodu słoik na miód ekonomika pszczelarska

Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Opakowanie miodu – to kolejna ważna kwestia z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego, o której czasem pszczelarze zdają się zapominać. Bardzo często kierują się bowiem własnymi potrzebami zamiast wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumenta.

Opakowanie miodu przeznaczonego na sprzedaż powinno być przede wszystkim atrakcyjne wizualnie, zarówno słoik, jak i sama etykieta. Im ciekawsze opakowanie, tym bardziej atrakcyjna wydaje się bowiem jego zawartość. Niektórzy pszczelarze dbają o odpowiednią identyfikacje wizualną swoich produktów, dzięki czemu już jeden kupiony słoik może sprawić, że konsument zapamięta go na dłużej. Dzięki temu przy kolejnym wyborze spośród produktów z różnych pasiek bez problemu odnajdzie produkty tej marki, w którą już wcześniej zainwestował. Ciekawą formą uzupełnienia opakowania są różnego rodzaju nakrętki i przykrywki – ozdobne, często ręcznie robione, co dodatkowo wzmacnia pozytywny wizerunek producenta.

Osobną kwestią w przypadku opakowania jest jego pojemność. Producenci miodu zwykle wybierają takie opakowanie, które jest dla nich wygodniejsze. Najczęściej większe – 900 ml czy litr. Ich myślenie jest dość proste – im większy słoik, tym więcej za niego można uzyskać. Tymczasem klienci mają swoje gusta i oczekiwania. Wolą mniejsze słoiki, dzięki czemu mogą kupić kilka rodzajów miodu w dużo niższej cenie niż gdyby mieli kupić kilka dużych słoików. Powinni o tym pamiętać właściciele pasiek, którzy upierają się przy swoich pojemnościach. W każdej działalności najistotniejsza jest przecież zasada, że to klient jest najważniejszy. Jeśli nie znajdzie czegoś u nas, to pójdzie do konkurencji. I nie ma znaczenia, czy chodzi o rodzaj miodu, czy rodzaj opakowania, w którym jest on sprzedawany.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - etykieta

Etykiety na słoikach z miodem

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 2109

Komentarze z forum pszczelarskiego

Bikej0909

2016-10-28 10:07:10

i tak głownie ida słoiki 900ml

arek

2016-10-28 13:32:50

Bikej0909 pewnie dlatego, że najlepszy stosunek ceny do ilości:)

michal-trabka

2016-10-29 09:00:39

Wiecie co, myślę że świetnym pomysłem jest wdrożenie własnej etykiety na miód. To pierwszy wyróżnik naszego produktu i element tworzenia własnej marki. Poza tym nie przekazywanie słoika bezpośrednio do rąk klienta, a w siatkę z własnym logiem lub torbę papierową z logiem pasieki. To już robi wrażenie, a wcale takie drogie nie jest.

wowosowa

2016-11-04 22:00:52

Popieram sposób. Też tak robię.

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę
Sklep internetowy Krauz

Kanał na Twitter

Newsletter

Nota informacyjna

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Jacek Balana EL-TER, z siedzibą przy ul. Granicznej 505, 32-095 Narama. W przypadku wyrażenia powyższej zgody, dane będą wykorzystywane do przesyłania treści marketingowych. Dane osobowe będą przechowywane do momentu ustania ich przydatności/cofnięcia zgody. Informujemy, iż ma Pani/Pana możliwość dostępu do swoich danych, w celu ich sprostowania i usunięcia oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania ze względu na swoją szczególną sytuację, wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych będzie naruszało przepisy o ochronie danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenia Administratora. W niektórych przypadkach Pani/Pana dane mogą być przekazywane do państw trzecich np. jeżeli będzie to niezbędne dla świadczenia usługi na Pana/Pani rzecz lub będzie to uwarunkowane inną podstawą prawną. Pani/Pana dane mogą podlegać profilowaniu, w celu wykorzystania danych osobowych do analizy lub prognoz dotyczących osobistych preferencji i zainteresowań. Administrator nie podejmuje decyzji która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu i istotnie wpływa na osobę, której dane dotyczą. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celów.

Portal Pszczelarski 2013 - ∞ © Wszelkie prawa zastrzeżone

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Portal Pszczelarski

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.