Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Na zdjęciu: opakowanie miodu. Źródło obrazka: hami-eu.com/assets/images/products/38_thumb.jpg

marketing pszczelarski opakowanie miodu słoik na miód ekonomika pszczelarska

Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Opakowanie miodu – to kolejna ważna kwestia z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego, o której czasem pszczelarze zdają się zapominać. Bardzo często kierują się bowiem własnymi potrzebami zamiast wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumenta.

Opakowanie miodu przeznaczonego na sprzedaż powinno być przede wszystkim atrakcyjne wizualnie, zarówno słoik, jak i sama etykieta. Im ciekawsze opakowanie, tym bardziej atrakcyjna wydaje się bowiem jego zawartość. Niektórzy pszczelarze dbają o odpowiednią identyfikacje wizualną swoich produktów, dzięki czemu już jeden kupiony słoik może sprawić, że konsument zapamięta go na dłużej. Dzięki temu przy kolejnym wyborze spośród produktów z różnych pasiek bez problemu odnajdzie produkty tej marki, w którą już wcześniej zainwestował. Ciekawą formą uzupełnienia opakowania są różnego rodzaju nakrętki i przykrywki – ozdobne, często ręcznie robione, co dodatkowo wzmacnia pozytywny wizerunek producenta.

Osobną kwestią w przypadku opakowania jest jego pojemność. Producenci miodu zwykle wybierają takie opakowanie, które jest dla nich wygodniejsze. Najczęściej większe – 900 ml czy litr. Ich myślenie jest dość proste – im większy słoik, tym więcej za niego można uzyskać. Tymczasem klienci mają swoje gusta i oczekiwania. Wolą mniejsze słoiki, dzięki czemu mogą kupić kilka rodzajów miodu w dużo niższej cenie niż gdyby mieli kupić kilka dużych słoików. Powinni o tym pamiętać właściciele pasiek, którzy upierają się przy swoich pojemnościach. W każdej działalności najistotniejsza jest przecież zasada, że to klient jest najważniejszy. Jeśli nie znajdzie czegoś u nas, to pójdzie do konkurencji. I nie ma znaczenia, czy chodzi o rodzaj miodu, czy rodzaj opakowania, w którym jest on sprzedawany.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - etykieta

Etykiety na słoikach z miodem

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 6003

Komentarze z forum pszczelarskiego

Bikej0909 2016-10-28 10:07:10

i tak głownie ida słoiki 900ml

arek 2016-10-28 13:32:50

Bikej0909 pewnie dlatego, że najlepszy stosunek ceny do ilości:)

michal-trabka 2016-10-29 09:00:39

Wiecie co, myślę że świetnym pomysłem jest wdrożenie własnej etykiety na miód. To pierwszy wyróżnik naszego produktu i element tworzenia własnej marki. Poza tym nie przekazywanie słoika bezpośrednio do rąk klienta, a w siatkę z własnym logiem lub torbę papierową z logiem pasieki. To już robi wrażenie, a wcale takie drogie nie jest.

wowosowa 2016-11-04 22:00:52

Popieram sposób. Też tak robię.



  Współpracują z portalem:

Marta Stachowiak

Marta Stachowiak

Autorka przepisów kulinarnych i bloga My Sweet Morning

Blogerka kulinarna (celebrate-your-morning.blogspot.com), na co dzień praktykująca słodkie śniadania. Prawdziwa koneserka miodów. Miłośniczka zdrowego i smacznego trybu życia. Swoją artystyczną duszę ujawnia nie tylko na talerzu ale również w rysunku i decoupage'u.

Racuchy z bananami i miodem

Naleśniki bananowe z miodem

Miodowa owsianka

Stefan Jerzy Siudalski

Stefan Jerzy Siudalski

Autor artykułów

Kłodzczanin z urodzenia, obecnie mieszkaniec Warszawy. Osoba posiadające doświadczenie w różnych dziedzinach, w tym: w pszczelarstwie, poszukiwaniu wody, ochronie mienia. Emerytowany redaktor naczelny pisma Ochrona mienia, wykładowca w dziedzinie technicznej ochrony mienia oraz kierownik pracowni projektowania i produkcji aparatury naukowej.

Cztery pory roku czyli piosenka o Rębkowie

Malgorzata Radziszewska

Malgorzata Radziszewska

Autorka przepisów kulinarnych

Blogerka kulinarna (amku.blogspot.com), która uwielbia kuchenne eksperymenty. Z zawodu: tester aplikacji. Na co dzień: mama. W wolnych chwilach robi zdjęcia i zajmuje się promowaniem fotografii mobilnej działając w ramach Grupy Mobilni (grupamobilni.pl).

Chleb na owsiance z miodem

Ogórki z miodem

Różowe stringi z miodem

Martyna Walerowicz

Martyna Walerowicz

Autorka tekstów

Dziennikarz. Ukończyła studia ogrodnicze, na których zajmowała się pszczelarstwem i owadami zapylającymi.

Konopie indyjskie i ich wpływ na pszczoły

Pszczoła na kofeinie i miód kawowy

Royalaktyna a rozwój matki pszczelej