Ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018 - zasady

Pszczelarz z ramką pszczelą. Źródło plików: wfosigw.torun.pl

pszczelarstwo kujawsko-pomorskie Ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018 dofinansowanie pasieki

Od 15 stycznia do 28 lutego można składać wnioski o dofinansowanie w ramach Programu priorytetowego: Ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018. Beneficjenci, zakres oraz forma dofinansowania określone zostały w regulaminie.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, umieścił komunikat o terminie naboru wniosków oraz udostępnił regulamin przyznawania dotacji. Beneficjentami mogą zostać właściciele rodzin pszczelich, którzy posiadają zgłoszoną do właściwego Powiatowego Lekarza Weterynarii pasiekę liczącą od 10 do 80 rodzin. Jednoczenie wnioskodawca nie może prowadzić działu specjalnego produkcji rolnej w postaci pasiek.

Dofinansowanie w maksymalnej wysokości 6 000 zł można otrzymać na zakup rodzin pszczelich oraz odkładów pszczelich. Maksymalna cena za zakup jednej rodziny pszczelej może wynosić 300 zł i odpowiednio 200 zł z zakup jednej odkładu pszczelego. Ponadto, właściciele pasiek, którzy zwiększą liczbę rodzin pszczelich z własnego chowu, mogą uzyskać dofinansowanie na zakup uli.

Weryfikacja wniosków nastąpić ma do dnia 30 marca 2017 roku. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, w oparciu o komplet przekazanych dokumentów, na wniosek Beneficjenta, Wojewódzki Fundusz dokonuje przelewu środków na wskazane konto bankowe. Po 30 dniach od daty zakończenia zadania, Beneficjent jest zobowiązany do złożenia dokumentów potwierdzających wykonanie zdania.

Wydrukowane i podpisane wnioski można składać w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej w Toruniu.

Opracowano na podstawie:

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, Regulamin Programu priorytetowego ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018, http://wfosigw.torun.pl/strona-334-ochrona_bioroznorodnosci_poprzez.html, Data odczytu: 2017.12.26

Do pobrania:

Program priorytetowy ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018

Regulamin Programu priorytetowego ochrona bioróżnorodności poprzez działania na rzecz zwiększenia populacji pszczół 2018

Czytaj również:

W pierwszym dniu przekroczono budżet programu WFOŚiGWwT

Liczba wyświetleń artykułu: 1389

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk

2017-12-31 16:26:08

Szkoda tylko, że z programu nie mogą skorzystać wszyscy pszczelarze, tylko ci z kujawsko-pomorskiego...

Pesus

2018-01-01 17:49:43

Czy tylk pszczelarze z Torunia moga sie starac? Czy z calej polski?

eryk16

2018-01-02 18:02:01

Z tego co zrozumiałem to tak, tylko pszczelarze z tego regionu.

Naturszczyk

2018-01-07 17:37:43

Są spore obwarowania.
Np.nie można ubiegać się o wsparcie z tego programu jeśli było wsparcie z programu WRPP.

mati

2018-01-11 06:35:24

moze i na podkarpaciu cos takiego wprowadzom przydaloby sie bardzo

oro54

2018-01-12 20:16:16

W każdym województwie są ogłaszane takie programy. Gdy przeczytałem o tym programie z kujawsko-pomorskiego zacząłem szukać i okazało się, że w wielkopolskim sejmiku także był nabór do podobnego programu mającego za zadanie zwiększenia pogłowia pszczół. Było to bezzwrotne dofinansowanie zakupu 60 rodzin pszczelich. Niestety czas składania wniosków upłynął 21 grudnia 2017. Brak wiedzy o takich programach szkodzi, gdybym wiedział o tym wcześniej na pewno bym złożył wniosek. Trzeba pilnować tych spraw, bo okazuje się, że podobne programy ogłaszane są co roku.

blondynekkrk

2018-01-20 07:04:14

oro54 to prawda. Szkoda, że instytucje państwowe nie są skore do tego, aby wysyłać informację do dużych serwisów informacyjnych, albo co by było dużo lepsze - do serwisów branżowych. Przecież w ten sposób więcej osób skorzystałoby z takiej pomocy, a jeżeli nie, to chociaż miałoby świadomość, że takie wsparcie istnieje.