Portal Pszczelarski

BringBackTheBees czyli Przywróćmy pszczoły - akcja General Mills

pszczelarstwo na świecie akcja pszczelarska BringBackTheBees Przywróćmy pszczoły General Mills Cheerios

Prawdopodobnie mało komu mówi nazwa General Mills. Prędzej Cheerios. Dla niewtajemniczonych General Mills to amerykański koncern, który jest właścicielem marki płatków śniadaniowych dostępnych w większości sklepów pod nazwą Cheerios. Co ta marka ma wspólnego z pszczołami? Wbrew pozorom dość sporo.

Ich płatki mają posmak miodu. Mając na uwadze dobro pszczół i jednocześnie chęć prowadzenia spójnej komunikacji marketingowej, General Mills zorganizowało akcję pod nazwą #BringBackTheBees (czyli Przywróćmy pszczoły) na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. 

Akcja oparta była na trzech spójnych ze sobą działaniach. W pierwszej kolejności, na początku 2017 roku, usunięto z opakowania płatków Cheerios wizerunek pszczoły (który od wielu lat jest jej nieodzownym elementem), zostawiając sam jej kontur. Następnie opublikowano na stronie internetowej organizatora hasło "Ludzie potrzebują pszczół, a teraz pszczoły potrzebują ludzi" wraz z mapą stanów, na której można było dodawać zdjęcia efektów kroku trzeciego - rozdawania nasion kwiatów polnych.

9 marca 2017 r. General Mills rozpoczęła wysyłkę zamówionych nasion. Początkowe rozdanie miało wynosić 100 mln sztuk, ale szybko okazało się, że to zbyt mała liczba. Zainteresowanie było tak duże, że firma musiała zorganizować aż 15 razy więcej nasion niż początkowo zakładała.

Wielki sukces akcji to prawdopodobnie jeden z bardziej zauważalnych kroków w drodze ku zwiększaniu świadomości Amerykanów w odniesieniu do istotności pracy wykonywanych przez zapylacze i konieczności ochrony pszczoły miodnej. Od 2006 roku amerykańscy naukowcy regularnie alarmują o gwałtownych spadkach pogłowia pszczół w USA. Jak informuje serwis Finanse.WP.PL "w okresie od kwietnia 2015 r. do marca 2016 r. zauważono utratę ok. 44,1 proc. tamtejszej kolonii."

Opracowano na podstawie:

Finanse.WP.pl, Producent Cheerios chce ratować populację pszczół. Firma rozdała 1,5 mld nasion kwiatów polnych, http://finanse.wp.pl/kat,1033781,title,Producent-Cheerios-chce-ratowac-populacje-pszczol-Firma-rozdala-15-mld-nasion-kwiatow-polnych,wid,18730958,wiadomosc.html?ticaid=118d33&_ticrsn=3, Data publikacji: 2017.03.19, Data odczytu: 2017.03.20

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1791

Komentarze z forum pszczelarskiego

eryk16 2017-03-27 17:16:52

Ciekawe ile faktycznie rozdali paczek nasion i do ilu osób one trafiły. Bo 1,5 mld nasion to może być 10 opakowań... ale zawsze lepiej brzmi niż 1,5 MILIARDA niż 10 opakowań :)



  Współpracują z portalem:

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

XIV Targi Pszczelarskie i Tradycyjnej Żywności w Karczowiskach

Wzrosło bezpieczeństwo żywności w Polsce. Poprawiła się zwłaszcza jej dostępność

Wojewódzka Konferencja Pszczelarska w Krakowie 2019

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Autorka przepisów kulinarnych i bloga kuchniokracja.hanami.pl

Japonista, dziennikarka, badaczka kultury żywieniowej, autorka książek: "Tradycje kulinarne Japonii" i "Japońskie słodycze" (książka nominowana w 3 kategoriach do Gourmand World Cookbook Awards). Zajmuje się prowadzeniem warsztatów kulinarnych, a także spotkań z zakresu historii jedzenia, trendów kulinarnych i percepcji smaku.

Ciasto z mąką z czarnego ryżu

Żurawina z miodem i wanilią

Figi z jogurtem bałkańskim i pistacjami