Portal Pszczelarski

Sklep Krauz

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Na obrazku: pszczoła za ladą sprzedająca miód. Źródło obrazka: designbyash.files.wordpress.com/2012/01/day8-keepaustinsweet.png

marketing pszczelarski dystrybucja w pszczelarstwie sprzedaż bezpośrednia dystrybucja miodu

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Zadaniem zawodowego pszczelarza jest nie tylko wyprodukować dobry miód, ale też go sprzedać. Kanały dystrybucji mogą być różne i często są uzależnione od wielkości produkcji oraz strategii marketingowej danej firmy pszczelarskiej.

Dystrybucję najprościej można opisać jako sposób dostarczenia miodu do klienta. Może być ona prowadzona w sposób pośredni lub bezpośredni. Bezpośrednia sprzedaż, czyli prosto z pasieki lub na różnego rodzaju targach czy festynach zapewnia, oprócz oczywistego zbycia miodu, także nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Z punktu widzenia promocji miodu jest to bardzo dobre rozwiązanie. Tacy klienci częściej robią kolejne zakupy oraz polecają konkretny miód i pasiekę innych. Marketing szeptany robi swoje, a pszczelarz może liczyć zyski.

Natomiast duże gospodarstwa pasieczne stawiają raczej na dystrybucję na większą skalę, poprzez odpowiednie kanały. Najczęściej jest to hurtowe rozprowadzanie miodu do poszczególnych sklepów czy hurtowni, a potem czekanie na zyski. W tym przypadku trzeba liczyć się też z kosztami pośredników – im więcej ich będzie, tym mniejsze zyski może mieć sam pszczelarz. Trzeba liczyć się bowiem z kosztami transportu i pracy osób na poszczególnych etapach sprzedaży. W efekcie miód w sklepie będzie kosztował tyle samo, co miód sprzedawany bezpośrednio w pasiece, ale czysty zysk dla pszczelarza może być dużo mniejszy. Jest też druga opcja – miód w sklepie będzie droższy, a wyższa cena będzie pszczelarzowi rekompensowała straty poniesione w różnych kanałach dystrybucji. Jeśli jednak słoik miodu w sklepie będzie kosztował mniej niż pasiece, pewna część klientów może odwrócić się w kierunku sprzedaży bezpośredniej.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - dystrybucja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1760

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.