Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Produkty pszczele

Świeca z wosku pszczelego nie pali się..... Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 6012

Zaloguj się aby obserwować temat

edyta1

2015-08-14 20:18:49

Witam, tak jak w temacie - mam wosk, klaruję go raz, odlewam świece walce o średnicy ok. 4-5 cm, wykonałam około 20 prób z knotami o różnej grubości i od różnych producentów. Próbowałam klarować wosk dwukrotnie, dodawać wody utlenionej - bez efektu. Knot na początku pali się ładnie, mocnym płomieniem, po ok. 15 min gdy zbiera się wosk - płomień maleje i szybko gaśnie. Chcę uzyskać efekt wypalania wewnątrz świecy, tzn. tak aby pozostały cieniutkie ścianki. Może chodzi o to, ze wosk pszczeli musi spływać, nie spala się jak parafina cały, a w taki sposób nie ma gdzie i zdusza ogień? Czy moze średnica świecy za duża? Proszę o poradę doświadczonych....

blondynekkrk

2015-08-17 18:33:01

@edyta1, nie znam się na tym ale może możesz dodać zdjęcie swojej świeczki. Wtedy może ktoś odpowie, kto się na tym zna :)

factis

2015-08-18 17:38:01

Myślę, że problem może tyczyć się wosku. Wosk musi być czysty. W przeciwnym razie knot będzie się zapychał a płomień ciągle gasnąć. Na pewno nie jest to problem z knotem, skoro sprawdzałaś od kilku producentów. Kup (jeżeli nie pszczelarzysz) wosk od kogoś innego, sprawdzonego. Myślę, że problem się więcej nie pojawi. Oczywiście daj znać, czy pomogłem! Jak nie, będę myśleć dalej.

michal1972

2015-09-03 19:35:52

Też uważam, że problem leży w wosku. Daj znać jak spróbujesz z innym woskiem.

Weź udział w dyskusji:




  Współpracują z portalem:

Łukasz Zabłocki

Łukasz Zabłocki

Autor tekstów

Właściciel dużego gospodarstwa pasiecznego w południowo-zachodniej Polsce.

Wpływ ciepłej zimy na rodziny pszczele

Tadeusz Netczuk

Tadeusz Netczuk

Autor tekstów

Doświadczony pszczelarz. Chowem pszczół zajmuje się od 1970 r. Obecnie jego pasieka zlokalizowana jest w ROD Bielany we Wrocławiu.