Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Gospodarka pasieczna

Z czego zbudowany jest ul pszczeli? Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 3164

Zaloguj się aby obserwować temat

Adam_Poch

2016-01-19 16:38:35

Witam. Jestem początkujący. Chciałbym zająć się pszczelarstwem. Czy mogę liczyć na Waszą wyrozumiałość i pomoc? Będę zadawać dużo pytań, czasem nawet Waszym zdaniem głupich. Kto pyta, nie błądzi i to właśnie dlatego chciałbym prosić o pomoc. Zacznijmy od najprostszego, z czego jest zbudowany ul? Czy to są jakieś zwykłe deski, prosto z tartaku?

blondynekkrk

2016-01-20 17:42:16

Cześć Adam! Ja Ci chętnie pomogę, chociaż ciężko powiedzieć żebym był specjalistą :) Ale znajdę artykuły czy książki, które Ci pomogą - jakby była taka potrzeba.

Ule mogą być zbudowane z drewna i styroduru. Jeżeli chodzi o ul drewniany, nie są to pierwsze lepsze deski. Najczęściej uznawanym za najlepszym i jednocześnie najpopularniejszym materiałem do budowy uli jest sosna.

factis

2016-01-23 10:14:09

Hej! Adamie no więc tak, nie każdy materiał nada się na budowę ula. Deski boazeryjne odpadają, choć część pszczelarzy stosuje ten materiał na zewnętrzną część ula. Wewnątrz popularna jest lipa, topola i olcha. Wnętrze ula nie impregnuje się - to uczynią same pszczoły pokrywając je propolisem. Generalnie najlepiej sprawdzają się w gospodarce pasiecznej ule drewniane. Są zdecydowanie trwalsze niż ule styropianowe.

Adam_Poch

2016-01-25 18:53:12

Dziękuję za odpowiedzi. A proszę mi powiedzieć, czy istnieje coś takiego jak ul plastikowy?

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Łukasz Karol Uliasz

Łukasz Karol Uliasz

Autor artykułów