Forum pszczelarskie - Gospodarka pasieczna
Z czego zbudowany jest ul pszczeli? Wróć do listy tematów
Liczba wyświetleń tematu: 3124Zaloguj się aby obserwować temat
Adam_Poch
2016-01-19 16:38:35
Witam. Jestem początkujący. Chciałbym zająć się pszczelarstwem. Czy mogę liczyć na Waszą wyrozumiałość i pomoc? Będę zadawać dużo pytań, czasem nawet Waszym zdaniem głupich. Kto pyta, nie błądzi i to właśnie dlatego chciałbym prosić o pomoc. Zacznijmy od najprostszego, z czego jest zbudowany ul? Czy to są jakieś zwykłe deski, prosto z tartaku?
blondynekkrk
2016-01-20 17:42:16
Cześć Adam! Ja Ci chętnie pomogę, chociaż ciężko powiedzieć żebym był specjalistą :) Ale znajdę artykuły czy książki, które Ci pomogą - jakby była taka potrzeba.
Ule mogą być zbudowane z drewna i styroduru. Jeżeli chodzi o ul drewniany, nie są to pierwsze lepsze deski. Najczęściej uznawanym za najlepszym i jednocześnie najpopularniejszym materiałem do budowy uli jest sosna.
factis
2016-01-23 10:14:09
Hej! Adamie no więc tak, nie każdy materiał nada się na budowę ula. Deski boazeryjne odpadają, choć część pszczelarzy stosuje ten materiał na zewnętrzną część ula. Wewnątrz popularna jest lipa, topola i olcha. Wnętrze ula nie impregnuje się - to uczynią same pszczoły pokrywając je propolisem. Generalnie najlepiej sprawdzają się w gospodarce pasiecznej ule drewniane. Są zdecydowanie trwalsze niż ule styropianowe.
Adam_Poch
2016-01-25 18:53:12
Dziękuję za odpowiedzi. A proszę mi powiedzieć, czy istnieje coś takiego jak ul plastikowy?
Weź udział w dyskusji:
Ostatnio dodane posty:
Przełożenie pszczół z ula drewnianego do styropianowego
14 Kwietnia 2026
Aneta Strachecka: Pozwólmy pszczołom po prostu żyć
22 Marca 2026
Kwalifikacje rolnicze – czym są, co dają i jak je uzyskać
19 Marca 2026
Kwalifikacje rolnicze – czym są, co dają i jak je uzyskać
16 Marca 2026
14 Marca 2026
Ostatnio dodane tematy:
Aneta Strachecka: Pozwólmy pszczołom po prostu żyć
22 Marca 2026
10 Marca 2026