Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Choroby, zagrożenia i ochrona pszczół

Olej z cząbru na warrozę Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 2863

Zaloguj się aby obserwować temat

banan

2015-11-29 22:32:13

witam. slyszeliscie moze o oleju z czabru, ktory to ma zwalczac warroze? ostatnio na facebooku znalazlem pana, ktory takowy sprzedaje. twierdzi on, ze jest naturalny i pozbywa sie 90% roztoczy varroa destructor juz przy niewielkim stezeniu. zwiekszajac stezenie liczba roztoczy zmniejsza sie do 0,1%. nie probowalem tego sposobu walki z warroza. jakie jest wasze zdanie? czy to kolejny cudowny lek, ktorego dzialanie wciaz nie zostalo docenione? a moze to tylko kolejna proba nabijania kasy na pszczelarzach?

blondynekkrk

2015-11-30 18:55:27

Nie znam się ale się wypowiem :) Nie słyszałem o tym specyfiku a dość szperam po internecie. A skoro nie słyszałem i jestem chłonny wiedzy, to pewnie bzdura jakich mało :)

henry650

2015-12-01 18:09:02

To chyba słabo szukasz i słabo chłoniesz wiedze http://markopol.agrabla.pl/produkt-57,olej-z-czabru-100ml.html

blondynekkrk

2015-12-01 22:41:56

@henry650, nie wiem jak Ty ale ja tam nie widzę ani słowa na temat pszczół...

henry650

2015-12-02 18:41:52

o pszczołach nie ma ale ty pisałes ze nie słyszałes o tym specyfiku to tak w żartach moze nikt nir prubował z nim ale słyszałes o olejku pichtowym ? tez nic nie pisze ze mozna stosowac na warroze a jednak działa

blondynekkrk

2015-12-02 22:22:36

@henry650, nie zrobiłem tego celowo. Serio nie słyszałem. O olejku pichtowym słyszałem ale nie wiedziałem, że na warrozę można stosować. Możesz coś na ten temat więcej napisać? Chętnie poczytam :) Wiedzy nigdy za wiele!

Lukasz_Baniak

2015-12-03 18:36:43

Satureja czyli inna nazwa cząbru ogrodowego jest bardzo chętnie oblatywana przez pszczoły. Jej wydajność miodowa wynosi 300kg/ha - czyli niemało. Wymaga stanowisk ciepłych, słonecznych, o żyznej ziemi bogatej w wapń. Jest rośliną jednoroczną. Tyle wiem.