Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

AGRESYWNE PSZCZOŁY Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 5009

Zaloguj się aby obserwować temat

Strony: 1 2

Bolo

2015-08-03 21:26:17

Witam, w jednym z moich odkładów pszczoły są bardzo agresywne. Gdy wyciągam beleczkę to od razu mnie atakują. Co może być przyczyną? Proszę o poradę, bo pszczelarstwem zajmuję się dopiero od wiosny tego roku. Dodam jeszcze, że w dwóch pozostałych pniach pszczoły są łagodne i nie mam tego problemu.

Lukasz_Baniak

2015-08-04 08:22:21

Witam Bolo. Podkurzacza powinieneś użyć. Jeżeli używałeś, to problem może tkwić w wielu kwestiach. Matka jest?

Bolo

2015-08-05 17:30:16

Używam podkurzacza. Matka jest, bo widziałem jajeczka.

blondynekkrk

2015-08-06 10:18:58

To może chodzi też o zapach :) Z tego co mi wiadomo, pszczoły nie lubią intensywnego zapachu np. potu, papierosów lub perfum. A może problem dotyczy samej linii pszczół? Są takie linie, które z natury są bardziej agresywne. Jaką masz?

Bolo

2015-08-06 19:53:09

Mam linię sklenar. A co do zapachu to wyczytałem, ze wpływ może mieć koszona trawa. Moja pasieka jest zlokalizowana na łące i właśnie kosili trawę i czuć zapach siana. Co o tym myślicie?

Lukasz_Baniak

2015-08-07 18:03:09

Koszenie może mieć wpływ. Uli nie ustawia się m.in. w miejscach gdzie występują hałasy, wstrząsy, wyziewy i obce zapachy. Jest duże prawdopodobieństwo, że w Twoim przypadku tutaj jest powód agresji u pszczół.

W temacie o linii sklenar (http://www.portalpszczelarski.pl/forum/6/498/linia_sklenar_-_opinie.html) , którą nomen omen sam założyłeś, pojawiły się wypowiedzi, że nie są to agresywne pszczoły. Więc to nie jest ta przyczyna.

Bolo

2015-08-07 19:14:29

ale zastanawia mnie to, dlaczego tylko w jednym ulu mam taki problem.

bee

2016-04-09 18:03:45

Można by sprawdzić czy nie stoi na żyle wodnej, niby takie małe nic, a jednak inny magnetyzm.

Strony: 1 2

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Michał Piątek