Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Gospodarka pasieczna

Remont ula Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 1764

Zaloguj się aby obserwować temat

Lukas

2015-07-10 13:31:55

Witam
Zaczynam swoją przygodę z pszczelarstwem od remontu starych uli . Napotkałem jednak problem mój ul posiada podwójne ściany wypełnione sieczką. W środku jednak posiada szczeliny z których wylatuje ta sieczka i inne robactwo jak np. skorki niewiele ale jednak brudzi. Chciał bym się zapytać czy te szczeliny zalepić kitem lub sylikonem przed czy po wypalaniu.

mati

2015-07-10 17:22:04

sieczka jest jednym z najlepszych materialuw do ocieplania nie wiem w jakim masz stanie te ule ale dobrze by bylo zebys mial jom zbitom silikonem na pewno nie bo silikon sie pali.

Lukasz_Baniak

2015-08-04 08:28:16

@Lukas, nie mam doświadczenia ze starymi ulami. Jedno mogę podpowiedzieć, że sylikonu nie używaj. Najlepsze są proste, "poza chemiczne" metody.
Jeżeli są jakieś szczeliny w ulu, to nie jest to za dobra wiadomość. Możesz mieć z tego więcej problemów niż korzyści.

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu odkładu pszczelego?

Jak wykonać odkład pszczeli?

Chaber nadreński – roślina miododajna

Renata Gasek

Renata Gasek

Autorka tekstów

Entuzjastka szeroko pojętego rękodzieła, autorka prac zamieszczonych na blogu Kocie robótki (https://kocieprace.blogspot.com/)

Pirografia (sztuka malowania ogniem) w pszczelarstwie

Mirka Lenarcik

Mirka Lenarcik

Autorka tekstów oraz bloga mirosixgotuje.blox.pl