Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Biologia pszczół

Pomoc w przygotowaniach Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 1769

Zaloguj się aby obserwować temat

szymon855

2024-07-13 16:07:46

Dzień dobry!
Jestem początkującym pszczelarzem i chciałbym poprosić Was o radę dotyczącą prostych i interesujących badań, które mogę przeprowadzić w mojej pasiece. Szukam czegoś, co jest możliwe do wykonania w zakresie dostępnych mi zasobów i umiejętności, i co nie zajmie zbyt wiele czasu.

Co warto zbadać?
Kiedy najlepiej zacząć (w jakim sezonie/miesiącu)?
Ile czasu zajmie przeprowadzenie badania?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!

Pozdrawiam:)

szymon855

2024-07-13 16:08:45

Dodam, że biorę udział w konkursie

Kryspin

2024-07-14 07:47:05

Panie Szymonie 855. Nie wiem co właściwie chce Pan badać .Trudno więc radzić. Sprecyzuj Pan pytanie,lub pytania. Teraz to można podkarmiać pszczoły, leczyć,wymieniać matki itp. Pozdrawiam.

Kryspin

2024-07-26 15:06:09

Witam .Dziś wykonałem duży odkład z sypaniec 10 ramkowy WLK. Zobaczymy co z tego wyniknie. Wszystko opiszę potem ,co się będzie działo. Podkarmiam też pszczoły bo susza i brak pokarmu zahamuje rozwój rodzin. A przecież zależy nam na silnych rodzinach do zimowli. W mojej okolicy brak pożytków wrzosowych i nawłoci. Proszę też leczyć rodziny pszczele.

Kryspin

2024-08-02 11:37:08

Witam .Zaglądałem do odkładu widzę że założone mateczniki już się wygryzły. Teraz zobaczymy czy matka się zapłodni. Trutnie jeszcze są w pasiece. A mamy dziś 2 sierpień .

Kryspin

2024-08-24 18:35:10

Witam. Zagladałem 20 sierpnia do odkładu i stwierdziłem dużo tamek pełnych jajeczek i czerwiu w początkowej fazie rozwoju. Matka dorodna ,duża. Złapałem ja i oznakowałem. Czyli można zrobić odkład nawet w pod koniec lipca czy początek sierpnia , a do zimy odkład będzie silny. Należy tylko podkarmiać ,ale nie zalewać gniazda.

Dunes

2025-10-21 18:23:16