Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Po zimowli Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 1993

Zaloguj się aby obserwować temat

Mazurek

2018-03-05 09:59:31

Witam, jestem początkującym pszczelarzem i to moja pierwsza zimowla pszczół. Wczoraj zrobiłem szybkie oględziny z czyszczeniem dennic. W jednym ulu był duży głód, może spowodowany dużym zapotrzebowaniem na pokarm przez ostatnie silne mrozy.Do rzeczy - przesunąłem zatwór ze styroduru, a nieobsiadaną ramkę zamieniłem na tył. Była też ramka z martwymi pszczołami, których nie udało się wymieść. I pytanie- co z taką ramką - do przetopienia czy pozostawić i pszczoły same sobie poradzą? Czy jak podałem ciasto(Apifondę) to wystarczy, czy może lepiej inwert? Poproszę o porady bo jak wspomniałem, to moje początki.Pozdrawiam wszystkich

Bikej0909

2018-04-06 08:35:46

HI, MOZESZ TE RAMKI ZOSTAWIC PSZCZOLY PSZCZOLY WYBIORA SAME, TYLKO RAMKA MUSI BYC W PRZEWIEWNYM MIEJSCU BO PSZCZOLY MOGA SPLESNIEC
LEPIE JCIASTO DAC NIZ INWERT

Bikej0909

2018-04-06 08:36:16

musisz wiecej jedzenia na zime dawac, szkoda kazdych pscol

Mazurek

2018-04-06 15:04:28

Dzięki za odpowiedź, pszczółki już hulają na całego :)

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

SKN Apis

SKN Apis

Partner serwisu

Studenckie Koło Naukowe "Apis" funkcjonuje na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, kierując swoje działania do wszystkich miłośników owadów użytkowych.

Zbiórka nasion i sadzonek roślin miododajnych i pyłkodajnych. SKN Apis 2016

Tadeusz Netczuk

Tadeusz Netczuk

Autor tekstów

Doświadczony pszczelarz. Chowem pszczół zajmuje się od 1970 r. Obecnie jego pasieka zlokalizowana jest w ROD Bielany we Wrocławiu.

Ciasto czekoladowe z miodem – komentarz do przepisu

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.) - Podstawowe informacje

Morfologia murarki ogrodowej (Osmia rufa L.)

Tadeusz Kaczkowski

Tadeusz Kaczkowski

Autor artykułów