Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Szybkie pytanie - krótka odpowiedź

Kolor lotniska w ulu Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 4500

Zaloguj się aby obserwować temat

PiotrP

2018-02-05 21:46:20

Witam. Jestem początkującym w tematyce pszczelarstwa. Rozmyślałem o pomalowaniu lotniska na biało. Chciałbym znać wasze zdanie odnośnie mojego toku rozumowania. Wiem że pszczołom jest to obojętne, ale z racji tego, że planuje ustawić ule w miejscu nasłonecznionym (rośliny dające cień są jeszcze małe, a daszki są białe). Lotnisko w tym kolorze nie nagrzewa się zbytnio, zaś większa część odbitych promieni mogła by wpaść do ula wywabiając wcześniej pszczoły do pracy (krótsze dni wiosną/jesienią).

Kryspin

2021-03-07 11:20:59

Witam.Myślę że kolor lotniska ma duże znaczenie ,ale tylko jego kolor służy przeciwko błądzeniu pszczół.Nagrzewanie,odbijanie i te inne rozterki są pozbawione jakiego kolwiek sensu.Jeśli ule stoją blisko siebie to kolor lądowiska,samego korpusu daje większą orientację pszczołom żeby trafiały do swego ula.

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Agata Wojtuń oraz Agnieszka Strózik

Agata Wojtuń oraz Agnieszka Strózik

Koordynatorki projektu "Pszczoły w szkole"

"Pszczoły w szkole" to projekt realizowany w Katolickiej Szkołe Podstawowej SPSK im. Jana Pawła II w Chojnach i nagrodzony w konkursie grantowym "Z Kujawskim pomagamy pszczołom".

Młodzi detektywi szukają miejsc przyjaznych pszczołom

Szkolny Dzień Pszczoły

Pszczoły w szkole w czerwcu

Karolina Wronowska

Karolina Wronowska

Studentka biologii stosowanej na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Prowadzi badania na temat profilaktyki i zwalczania warrozy u pszczoły miodnej.

Oddziaływanie Varroa destructor na rodzinę pszczelą

Stan warrozy w pasiekach za pomocą obserwacji osypu zimowego - badanie

Varroa sp. jako immunosupresor chorób wirusowych

Celina Habryka

Celina Habryka

Autorka tekstów