Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Baza pożytkowa

przegorzan z facelią i nostrzykiem Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 7959

Zaloguj się aby obserwować temat

Strony: 1 2

piotr610

2017-11-07 21:46:45

Wysiałem teraz ręcznie 6kg przegorzanu na około 1 ha nie bronowałem jeszcze tego. Czy mogę wczesną wiosną w te same miejsce zasiać facelię z nostrzykiem ? czy nie ma to sensu. Czy tam gdzie siałem przegorzan to już zostawić i nic nie siać?Pole przed siewem było poorane w tym roku występowało duże zachwaszczenie.

blondynekkrk

2017-11-08 16:41:22

Na chłopski rozum wydaje się to być dobrym pomysłem. Facelię zwykle sieje się z początkiem marca, by w okolicach maja zaczęła kwitnąć. Kwitnie nawet do 6 tygodni więc nie gryzłoby się to z przegorzanem, który kwitnie od lipca do października. Kwestia tylko tego, że nie zebrałbyś raczej nasion facelii. Mogę się mylić, nie mam w tym doświadczenia. Może ktoś inny się jeszcze w tej kwestii wypowie.

tulipan

2017-11-26 18:47:50

nasiona faceli niesa takie drogie wiec jest to dobra decyzia

tulipan

2017-11-26 18:49:33

nostrzyka ja bym nie sial na zime tylko wiosna

miodowit

2017-12-03 18:05:33

myślę że to zły pomysł bo te rośliny razem nie będą rosły.facelia i nostrzyk razem tak.

Kainzow

2018-01-21 22:00:09

Pomysł bardzo niedobry.Przegorzan w okresie wschodów jest bardzo wrażliwy na zachwaszczenie.Facelia zagłuszy przegorzan i nic z tego nie będzie.Oddzielny siew przegorzanu i facelii uważam za racjonalny.Przegorzan kwitnie w drugim roku po siewie i wyrasta na dwa metry i powtarza kwitnienie co roku, wówczas w jego cieniu nie wyrośnie,facelia,ani żadna inna roślina.

Mazurek

2018-02-02 11:23:18

a ja kupiłem przez internet (3-literowa nazwa:))) sadzonki przegorzanu, już taki podrostki 15-20 cm i chcę niedługo wysadzić do gruntu 30 sadzonek=30 zł. Polecam.