Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Odkład a pakiet. Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 2302

Zaloguj się aby obserwować temat

pszczelarz122

2016-05-05 22:59:00

Cześć! Po raz pierwszy jestem na tym forum. Jestem amatorem,ale sporo wiem o pszczołach. Czytałem wiele poradników i szperałem w internecie. Bardzo mnie to hobby interesuje i może kiedyś będę miał kilka uli. Ale do rzeczy.
Gdybym miał już ul i chciał bym go zasiedlić to musiał bym kupić pakiet lub odkład. Odkład- pszczoły + ramki z czerwiem i pokarmem. Pakiet- same pszczoły. I zastanawiam się czy by było dobrze: włożyć ramki z pszczołami (w przypadku odkładu) od razu do nowego ula bez nadstawki oraz wstawić dodatkowo z dwie ramki z węzą i podkarmiaczkę z syropem cukrowym i na koniec ścisnąć to matą - zatworem? I drugie pytanie czy pszczoły z pakietu mogę tak po prostu przenieść do pustego ula? Tylko z ramkami z węzą plus podkarmiaczka i to wszystko dociśnięte matą?
Bardzo proszę o odpowiedź.

blondynekkrk

2016-05-07 15:28:43

Nie umiem Ci odpowiedzieć bo aż tak nie jestem wdrożony w pszczelarzenie, ale podbiję ten temat bo jestem bardzo ciekawy :)

oro54

2016-05-07 22:34:17