Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół
Odkład a pakiet. Wróć do listy tematów
Liczba wyświetleń tematu: 2302Zaloguj się aby obserwować temat
pszczelarz122
2016-05-05 22:59:00
Cześć! Po raz pierwszy jestem na tym forum. Jestem amatorem,ale sporo wiem o pszczołach. Czytałem wiele poradników i szperałem w internecie. Bardzo mnie to hobby interesuje i może kiedyś będę miał kilka uli. Ale do rzeczy.
Gdybym miał już ul i chciał bym go zasiedlić to musiał bym kupić pakiet lub odkład. Odkład- pszczoły + ramki z czerwiem i pokarmem. Pakiet- same pszczoły. I zastanawiam się czy by było dobrze: włożyć ramki z pszczołami (w przypadku odkładu) od razu do nowego ula bez nadstawki oraz wstawić dodatkowo z dwie ramki z węzą i podkarmiaczkę z syropem cukrowym i na koniec ścisnąć to matą - zatworem? I drugie pytanie czy pszczoły z pakietu mogę tak po prostu przenieść do pustego ula? Tylko z ramkami z węzą plus podkarmiaczka i to wszystko dociśnięte matą?
Bardzo proszę o odpowiedź.
blondynekkrk
2016-05-07 15:28:43
Nie umiem Ci odpowiedzieć bo aż tak nie jestem wdrożony w pszczelarzenie, ale podbiję ten temat bo jestem bardzo ciekawy :)
oro54
2016-05-07 22:34:17
Odkład to mała rodzina składająca się z czerech lub pięciu ramek z czerwiącą znakowaną matką. W odkładzie powinny się znajdować wszystkie stadia rozwojowe czerwiu; odkryty, zakryty oraz jajka od tej matki. Plastry powinny zawierać odpowiednią ilość pyłku i pokarmu. Pakiet natomiast to tylko 1,5 kilograma młodych pszczół plus czerwiąca matka zamknięta w klateczce. Pakiet nie zawiera ramek z plastrami. Odkład traktuje się podobnie jak rodzinę. Podkarmia się i poszerza węzą w miarę jej rozwoju. Pakiet można osadzić na samej węzie, ale dobrze jest dodać jeden odbudowany plaster aby matka miała gdzie rozpocząć czerwienie, a pszczoły miały, na początek, składać wziątek. Aby rozwój pakietu czy odkładu odbywał się pomyślnie i szybko potrzebny jest wziątek pyłkowy, bo syrop pszczelarz może dostarczyć pszczołom bez problemu.