Facebook dla pszczelarzy - jakie niesie korzyści?
Bezpłatna strona w Internecie, duża liczba potencjalnych klientów oraz możliwość budowania marki według własnej wizji? Tak! Korzyści z korzystania z Facebooka przez pszczelarzy jest znacznie więcej.
Od początku. Co to jest Facebook?
Facebook to obecnie największy portal społecznościowy w światowym Internecie. Znajduje się pod adresem: www.Facebook.com . Umożliwia bezpłatne założenie konta i w podstawowym zakresie bezpłatne korzystanie z jego funkcji. Na pierwszy rzut oka przypomina Naszą Klasę, jednakże jego idea jest z goła inna. Każdy użytkownik może: kontaktować się ze swoimi znajomymi, rodziną lub klientami poprzez wiadomości prywatne lub czat, może tworzyć nieskończenie wiele fanpage'ów (których instrukcja tworzenia znajduje się w artykule: Jak założyć własny fanpage na Facebooku?) oraz publikować informacje co aktualnie robi, co mu się podoba, a co nie wraz ze zdjęciami i filmikami. Został w podstawowej i wystarczającej części przetłumaczony na język polski.
Po co mi konto na Facebooku? Co mogę zyskać?
Przede wszystkim ciężko coś stracić zakładając na nim konto. Chociaż istnieje powszechne stwierdzenie, że jest to największy pochłaniacz czasu ale przy zachowaniu rozsądku i samodyscyplinie w dalszym ciągu powinno wystarczyć czasu na obowiązki i przyjemności. Jak już wcześniej zostało wskazane, portal jest w dużej mierze bezpłatny. Jedną z funkcji, z której nie trzeba ale można skorzystać jest możliwość zakupu reklamy.
Co można zyskać? Bardzo wiele! Otóż:
1. W mniej niż 5 minut bezpłatnie założyć stronę dla fanów - Fanpage (przykład naszej: https://www.facebook.com/PortalPszczelarski ) i od razu publikować informacje o swojej działalności lub osiągnięciach, tudzież dzielić się z odwiedzającymi osobami zdjęciami (np. pasiek, miodów, stoisk na targach).
2. Korzystając mądrze z Fanpage'a zbudować pokaźne grono osób, które polubiły profil i są bezpośrednio zainteresowane działalnością pasieczną i około pasieczną. Dzięki czemu nie wychodząc z domu można poinformować potencjalnych klientów np. o nowościach w ofercie, zmianie ceny miodu lub braku danego produktu.
3. Budować swój wizerunek np. jako eksperta w danej dziedzinie lub jako osoby dbającej o swoich klientów poprzez udzielanie odpowiedzi publicznie lub prywatnie na pytania lub problemy użytkowników, którzy odwiedziły profil.
4. Poszerzać horyzonty dzięki czytaniu często unikalnych informacji z zakresu, który aktualnie nas interesuje.
5. Wyprzedzić konkurencję, gdyż wciąż mało pszczelarzy posiadających dostęp do Internetu utworzyło na Facebooku konto.
6. Organizować konkursy, których celem może być np. wygranie słoika miodu w zamian za daną aktywność.
7. Sprzedawać swoje produkty publikując ich zdjęcia wraz z cenami i numerem telefonu do kontaktu.
8. Znajdować współpracowników przynajmniej w takim samym stopniu zaangażowanych w swoją pracę co my.
9. Istnieć. Przyjęło się powiedzienie w sieci, że "nie gdy ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz".
W niedługim czasie pojawią się kolejne publikacje dotyczące Facebooka i innych portali społecznościowych, które mogą być przydatne podczas przygody z pszczelarstwem.
Liczba wyświetleń artykułu: 3126
Komentarze z forum pszczelarskiego
wieslaw303 2016-05-22 13:57:46