Portal Pszczelarski

Facebook dla pszczelarzy - jakie niesie korzyści?

Źródło obrazka: iweb.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/facebook.jpg

marketing facebook strona fanpage

Bezpłatna strona w Internecie, duża liczba potencjalnych klientów oraz możliwość budowania marki według własnej wizji? Tak! Korzyści z korzystania z Facebooka przez pszczelarzy jest znacznie więcej.

Od początku. Co to jest Facebook?

Facebook to obecnie największy portal społecznościowy w światowym Internecie. Znajduje się pod adresem: www.Facebook.com . Umożliwia bezpłatne założenie konta i w podstawowym zakresie bezpłatne korzystanie z jego funkcji. Na pierwszy rzut oka przypomina Naszą Klasę, jednakże jego idea jest z goła inna. Każdy użytkownik może: kontaktować się ze swoimi znajomymi, rodziną lub klientami poprzez wiadomości prywatne lub czat, może tworzyć nieskończenie wiele fanpage'ów (których instrukcja tworzenia znajduje się w artykule: Jak założyć własny fanpage na Facebooku?) oraz publikować informacje co aktualnie robi, co mu się podoba, a co nie wraz ze zdjęciami i filmikami. Został w podstawowej i wystarczającej części przetłumaczony na język polski.

Po co mi konto na Facebooku? Co mogę zyskać?

Przede wszystkim ciężko coś stracić zakładając na nim konto. Chociaż istnieje powszechne stwierdzenie, że jest to największy pochłaniacz czasu ale przy zachowaniu rozsądku i samodyscyplinie w dalszym ciągu powinno wystarczyć czasu na obowiązki i przyjemności. Jak już wcześniej zostało wskazane, portal jest w dużej mierze bezpłatny. Jedną z funkcji, z której nie trzeba ale można skorzystać jest możliwość zakupu reklamy.

Co można zyskać? Bardzo wiele! Otóż:

1. W mniej niż 5 minut bezpłatnie założyć stronę dla fanów - Fanpage (przykład naszej: https://www.facebook.com/PortalPszczelarski ) i od razu publikować informacje o swojej działalności lub osiągnięciach, tudzież dzielić się z odwiedzającymi osobami zdjęciami (np. pasiek, miodów, stoisk na targach).

2. Korzystając mądrze z Fanpage'a zbudować pokaźne grono osób, które polubiły profil i są bezpośrednio zainteresowane działalnością pasieczną i około pasieczną. Dzięki czemu nie wychodząc z domu można poinformować potencjalnych klientów np. o nowościach w ofercie, zmianie ceny miodu lub braku danego produktu.

3. Budować swój wizerunek np. jako eksperta w danej dziedzinie lub jako osoby dbającej o swoich klientów poprzez udzielanie odpowiedzi publicznie lub prywatnie na pytania lub problemy użytkowników, którzy odwiedziły profil.

4. Poszerzać horyzonty dzięki czytaniu często unikalnych informacji z zakresu, który aktualnie nas interesuje.

5. Wyprzedzić konkurencję, gdyż wciąż mało pszczelarzy posiadających dostęp do Internetu utworzyło na Facebooku konto.

6. Organizować konkursy, których celem może być np. wygranie słoika miodu w zamian za daną aktywność.

7. Sprzedawać swoje produkty publikując ich zdjęcia wraz z cenami i numerem telefonu do kontaktu.

8. Znajdować współpracowników przynajmniej w takim samym stopniu zaangażowanych w swoją pracę co my.

9. Istnieć. Przyjęło się powiedzienie w sieci, że "nie gdy ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz".

 

W niedługim czasie pojawią się kolejne publikacje dotyczące Facebooka i innych portali społecznościowych, które mogą być przydatne podczas przygody z pszczelarstwem.

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3426

Komentarze z forum pszczelarskiego

wieslaw303 2016-05-22 13:57:46

https://www.facebook.com/PasiekaJanowiceWieslawSkruch/

  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Fundacja Nasza Ziemia

Fundacja Nasza Ziemia

Partner serwisu

Organizacja pozarządowa założona w 1994 roku. Realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej.

Wyniki konkursu grantowego Z Kujawskim pomagamy pszczołom II

Konkurs grantowy - Z Kujawskim pomagamy pszczołom

Wyniki konkursu grantowego - z Kujawskim pomagamy pszczołom

Łukasz Karol Uliasz

Łukasz Karol Uliasz

Autor artykułów

Profesor i dr hc apiterapii i ziołolecznictwa, naturopata dyplomowany, pszczelarz zawodowy, rzeczoznawca chorób pszczół i specjalista pozyskiwania produktów pszczelich. Prefekt Akademii Apiterapii Medycznej i Ziołolecznictwa im. prof. Bogdana Kędzi, promującej dorobek prof. Kędzi oraz apiterapię w użyciu. Autor publikacji pszczelarskich, historycznych, medycznych i etnograficznych. Prowadzi izbę pamięci i mini skansen pszczelarsko-bartniczy w powiecie kozienickim.

Warunki dobrego rozwoju oraz zdrowia pszczół

Łukasz Karol Uliasz - Rozważania o życiu i zdrowiu. Kontekst apiterapii

Pyłek pszczeli - pozyskiwanie i szkodniki

Monika Wolańska

Monika Wolańska

Autorka przepisów kulinarnych i bloga Słodkie Słone

Z wykształcenia jestem inżynierem budownictwa a z zamiłowania „kucharą” - tak określają mnie znajomi. Pasji mam całe mnóstwo! Dobra kuchnia, fotografia, piękne wnętrza i miejsca, podróże…

Sałata z grejpfrutem, serem pleśniowym i sosem winegret z miodem

Pierniczki na miodzie

Ogórki z miodem

Emilia

Emilia

Autorka przepisów kulinarnych oraz bloga Kuchenna Kontrrewolucya

Całkiem świeżo upieczona tak mama, jak blogerka kulinarna. Fascynatka dobrej kuchni i słowiańskiego folkloru.

Pularda w złotem kolorze z kartoflanymi kulkami

Pieczone przepiórki miodowo-cynamonowe z kremem z pieczarek

Naleśniki ze skórką cytrynową i pyłkiem pszczelim