Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich

Na zdjęciu: stoisko z możliwością degustacji miodu. Źródło zdjęcia: kentbee.com/orpington/bm~pix/img_1427~s600x600.jpg

marketing pszczelarski promocja sprzedaży produktów pszczelich promocja produktów pszczelich degustacja miodu sprzedaż miodu

Marketing pszczelarski – promocja sprzedaży produktów pszczelich

Promocja sprzedaży jest tą częścią marketingu, która ma bezpośrednio zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Należą do niej wszelkie elementy komunikacji producenta z rynkiem odbiorców.

Promocję sprzedaży stosuje się podczas wprowadzania nowego produktu na rynek, poszukiwania nowych grup konsumentów lub w sytuacji, gdy wytwórca ma na zbyciu nadmiar produktu. W celu promocji sprzedaży stosuje się upusty, rabaty, programy lojalnościowe, a także akcje informacyjne, których celem jest zachęcenie konsumenta do wypróbowania danego produktu. W przypadku miodu zwykle stosuje się argumenty dotyczące jego prozdrowotnych właściwości oraz wyjątkowych walorów smakowych.

Bardzo ważne jest samo zainicjowanie kontaktu z klientem, dlatego też właściciele pasiek często jeżdżą na różnego rodzaju targi, lokalne imprezy, jarmarki czy festyny. Dzięki temu klienci mogą nie tylko przyjrzeć się ofercie danego gospodarstwa pasiecznego, ale też spróbować poszczególnych odmian miodu. Taka próbka smakowa to doskonały sposób na zainteresowanie konsumenta produktem i skłonienia do zakupu całego słoiczka miodu. A pierwszy sprzedany słoik może pociągnąć za sobą lawinę kolejnych – bo konsument, zadowolony z wysokiej jakości, na pewno zapamięta markę, wróci po kolejne produkty i będzie polecał miód innym. Trzeba jednak zadbać o to, by klient zapamiętał właśnie tę, a nie inną firmę. W tym celu przyda się ciekawe opakowanie, dobrze przygotowana etykieta, katalog produktów w formie książeczki, w której konsument znajdzie nie tylko informacje o ofercie, ale też sporo cennych wiadomości na temat każdego rodzaju miodu.

Opracowano na podstawie:
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998, s. 488

Zobacz również:

Właściwości miodu

Miód i jego rodzaje według prawa unijnego

Marketing pszczelarski - etykieta

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1528

Komentarze z forum pszczelarskiego

mortalcombat

2015-07-20 13:57:29

Na szczęście w Polsce pszczelarze nie muszą miodu promować, ani ze sobą nie konkurują. Jak nie mamy jakiegoś gatunku miodu to informujemy klienta, który z kolegów ma.

blondynekkrk

2015-07-20 14:42:02

Potwierdzam! Zdziwiłem się ostatnio, jak byłem na festynie i się okazało, że pszczelarz od którego chciałem kupić miód, nie ma już tego co chciałem. Zamiast powiedzieć, że będzie miał za rok albo coś w ten deseń, to powiedział, że pan kilka stoisk dalej ma, a jak nie będzie już miał to żebym wrócił to mi da numer telefonu do kogoś, kto może też mieć.

michal1972

2017-05-14 08:52:21

Nie wyobrażam sobie pszczelarza, który nie korzysta z jakiejkolwiek formy promocji swoich produktów. W dobie wszechobecnej konkurencji ze strony hipermarketów trzeba być na bieżąco z trendami, nawet jeżeli nie jest się ekspertem w promocji.

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

STANPOL VITAEAPIS Miejsce na Twoją reklamę
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice
EL-TER biuro projektowe Kraków Gabinet Trychologiczny Ewelina Wysoczańska

Kanał na Twitter

Newsletter

Portal Pszczelarski 2013 - ∞ © Wszelkie prawa zastrzeżone

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Olgroup Multimedia Maciej Kupisiewicz

Portal Pszczelarski

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.