Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich

Na zdjęciu: stoisko z możliwością degustacji miodu. Źródło zdjęcia: kentbee.com/orpington/bm~pix/img_1427~s600x600.jpg

marketing pszczelarski promocja sprzedaży produktów pszczelich promocja produktów pszczelich degustacja miodu sprzedaż miodu

Marketing pszczelarski – promocja sprzedaży produktów pszczelich

Promocja sprzedaży jest tą częścią marketingu, która ma bezpośrednio zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Należą do niej wszelkie elementy komunikacji producenta z rynkiem odbiorców.

Promocję sprzedaży stosuje się podczas wprowadzania nowego produktu na rynek, poszukiwania nowych grup konsumentów lub w sytuacji, gdy wytwórca ma na zbyciu nadmiar produktu. W celu promocji sprzedaży stosuje się upusty, rabaty, programy lojalnościowe, a także akcje informacyjne, których celem jest zachęcenie konsumenta do wypróbowania danego produktu. W przypadku miodu zwykle stosuje się argumenty dotyczące jego prozdrowotnych właściwości oraz wyjątkowych walorów smakowych.

Bardzo ważne jest samo zainicjowanie kontaktu z klientem, dlatego też właściciele pasiek często jeżdżą na różnego rodzaju targi, lokalne imprezy, jarmarki czy festyny. Dzięki temu klienci mogą nie tylko przyjrzeć się ofercie danego gospodarstwa pasiecznego, ale też spróbować poszczególnych odmian miodu. Taka próbka smakowa to doskonały sposób na zainteresowanie konsumenta produktem i skłonienia do zakupu całego słoiczka miodu. A pierwszy sprzedany słoik może pociągnąć za sobą lawinę kolejnych – bo konsument, zadowolony z wysokiej jakości, na pewno zapamięta markę, wróci po kolejne produkty i będzie polecał miód innym. Trzeba jednak zadbać o to, by klient zapamiętał właśnie tę, a nie inną firmę. W tym celu przyda się ciekawe opakowanie, dobrze przygotowana etykieta, katalog produktów w formie książeczki, w której konsument znajdzie nie tylko informacje o ofercie, ale też sporo cennych wiadomości na temat każdego rodzaju miodu.

Opracowano na podstawie:
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998, s. 488

Zobacz również:

Właściwości miodu

Miód i jego rodzaje według prawa unijnego

Marketing pszczelarski - etykieta

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5111

Komentarze z forum pszczelarskiego

mortalcombat 2015-07-20 13:57:29

Na szczęście w Polsce pszczelarze nie muszą miodu promować, ani ze sobą nie konkurują. Jak nie mamy jakiegoś gatunku miodu to informujemy klienta, który z kolegów ma.

blondynekkrk 2015-07-20 14:42:02

Potwierdzam! Zdziwiłem się ostatnio, jak byłem na festynie i się okazało, że pszczelarz od którego chciałem kupić miód, nie ma już tego co chciałem. Zamiast powiedzieć, że będzie miał za rok albo coś w ten deseń, to powiedział, że pan kilka stoisk dalej ma, a jak nie będzie już miał to żebym wrócił to mi da numer telefonu do kogoś, kto może też mieć.

michal1972 2017-05-14 08:52:21

Nie wyobrażam sobie pszczelarza, który nie korzysta z jakiejkolwiek formy promocji swoich produktów. W dobie wszechobecnej konkurencji ze strony hipermarketów trzeba być na bieżąco z trendami, nawet jeżeli nie jest się ekspertem w promocji.



  Współpracują z portalem:

Luiza Dawidowicz

Luiza Dawidowicz

Autorka publikacji

Doktorantka na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Absolwentka kierunków: ochrona środowiska na UAM w Poznaniu oraz ogrodnictwo na UP w Poznaniu. Interesuje się projektowaniem ogrodów, urządzaniem i pielęgnacją zieleni, a także rewitalizacją zdegradowanych obszarów. W swoim działaniu łączy wiedzę zdobytą na obu kierunkach studiów z zamiłowaniem artystycznym oraz florystycznym. Uwielbia rośliny, zwierzęta, pracę w ogrodzie, podróże bliskie i dalekie. Działa w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Ogrodnictwa w Poznaniu, w którym pełni funkcję wiceprezesa Sekcji Florystycznej.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 1.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 3.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 2.

Koło Pszczelarzy w Mińsku Mazowieckim

Koło Pszczelarzy w Mińsku Mazowieckim

Partner serwisu

Organizacja pszczelarska założona przed II wojną światową działająca głównie na terenie powiatu mińskiego, ale zrzeszająca również pszczelarzy z innych rejonów. Celem Koła jest prowadzenie wszechstronnej działalności na rzecz pszczelarstwa i ekologii. Duży nacisk kładziony jest na edukację pszczelarzy jak również poszerzanie świadomości dzieci i młodzieży o roli pszczół w ekosystemie.

I Mazowiecka Konferencja Pszczelarska w Mińsku Mazowieckim

Łukasz Zabłocki

Łukasz Zabłocki

Autor tekstów

Właściciel dużego gospodarstwa pasiecznego w południowo-zachodniej Polsce.

Wpływ ciepłej zimy na rodziny pszczele

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łukcie

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łukcie

Partner serwisu

W Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Łukcie realizowany jest projekt ekologiczny "Pszczoły Lubię". Projekt jest laureatem konkursu grantowego "Z Kujawskim pomagamy pszczołom". Grant ufundowała firma ZT Kruszwica S.A. Organizatorem konkursu jest Fundacja Nasza Ziemia. Koordynatorkami projektu są Elżbieta Piotrak i Magdalena Palińska.

Pszczoły Lubię. Cz. 2.

Pszczoły Lubię. Cz. 1.